Menu

5 Krachtige en unieke manieren waarop jouw animatie de aandacht kan vasthouden

5 Krachtige en unieke manieren waarop jouw animatie de aandacht kan vasthouden

5 Krachtige en unieke manieren waarop jouw animatie de aandacht kan vasthouden

Vroeger was het leven overzichtelijk: bedrijven concurreerden met elkaar om de consument, die vervolgens met zijn portemonnee liet zien wie hij de leukste vond. Tegenwoordig is de wereld nog veel concurrerender. Tegenwoordig concurreert iedereen met iedereen en de strijd draait vooral om aandacht!

We chatten, we delen content, we maken content. We schrijven, luisteren, filmen en kijken. En in die enorme mierenhoop van online activiteit zit jouw toekomstige klant. Het is moeilijk om je doelgroep te bereiken, maar als je de aandacht eenmaal hebt, moet je hem wel vasthouden. Met de volgende vijf slimme manieren houd je de aandacht vast en krijg je mensen zover om je video helemaal af te kijken.

#1 Zoek de fout

Zorg dat je video gepaard gaat met een bericht dat er ergens een foutje in zit. Loof een prijs uit voor de eerste die de fout weet te spotten. Hiermee geef je mensen een extra motivatie om de hele animatie (meerdere keren!) helemaal af te kijken, maar het is ook een leuke uitdaging. Zo kun je op de achtergrond de wijzer van een klok een minuut terug laten verspringen. Of je verwerkt een schrijffout. Of verander de oogkleur van je personage in één scéne. Er kan zoveel.

#2 Kijk en krijg

Soms geven video’s aan het eind een geheime code of website, waardoor de kijker beloond wordt voor het feit dat hij de hele video van begin tot einde heeft uitgekeken.

#3 Kijk en win

Het kan heel simpel zijn. Zo kun je aan het begin laten weten dat er ergens een geheim wachtwoord wordt gegeven dat vervolgens kan worden ingevuld op een wedstrijd-site. Kijkers zien je animatie, en zijn extra gespitst op de details.

#4 Tease en Reveal

Dit trucje doet een beroep op onze nieuwsgierigheid. Eigenlijk lijkt dit een beetje op een adventskalender: elke dag mag een deurtje open en krijg je een verrassing. Zoiets kun je ook in een animatie video doen, door een aantal deurtjes te tonen, die stuk voor stuk open gaan om een stukje informatie te delen.

#5 Zorg voor een waardevolle explanimation

De beste manier om mensen zover te krijgen om je hele video te bekijken is hen waardevolle informatie te geven. Bij Donker Media zijn we expert in het maken van explanimations. Onze animatie video’s worden op gestructureerde wijze stap-voor-stap op maat gemaakt. Omdat we ons inleven in de kijker, zijn onze animatie video’s waardevol voor hen. Dát is de beste manier om mensen te boeien: Donker Media helpt je hierbij met animatie video’s die werken.

Bekijk hoe wij per project te werk gaan

© COPYRIGHT DONKER MEDIA