Menu

Hoe explanimations helpen bij franchise ondernemingen

Hoe explanimations helpen bij franchise ondernemingen

Hoe explanimations helpen bij franchise ondernemingen

Explanimations zijn handig om een bedrijf of organisatie onder de aandacht te brengen. Maar hoe zit het met franchises? Kan een explanimation ook helpen wanneer sprake is van een keten van bedrijvingen? Onze ervaring is dat dit het geval is. We geven een paar voorbeelden.

Meer bekendheid

Net zoals een explanimation bekendheid genereert voor een enkele, lokale, ondernemer, kan deze ook worden ingezet om een keten te promoten. Je kunt explanimations gebruiken om consumenten te benaderen. Maar ze zijn ook enorm effectief om potentiële franchisenemers (ondernemers) te informeren over jouw formule. Zo helpen explanimations je om snelle groei te realiseren.

Leg je business model uit

Franchise-ketens hebben vaak een businessmodel dat iets ingewikkelder is dan normaal. Een explanimation kan dan behulpzaam zijn om dit overzichtelijk te presenteren. Schets een beeld van de markt, maar ook van de structuur binnen de keten.

Aankondigingen

Soms is het tijd om het roer om te gooien. Met veel franchise-vestigingen is goede communicatie essentieel. Een explanimation kan hierbij helpen. Zorg dat alle aangesloten ondernemingen begrijpen wat er speelt en vergroot het draagvlak voor de veranderingen. Vergeet niet om zowel een animatie voor intern als voor extern gebruik te creëeren.

Werving en selectie

Wil je mensen aantrekken voor je franchise? Maak dan een explanimation die uitlegt hoe het is om voor (bedrijven binnen) de franchise te werken. Door de schaal waarop je werkt is dit enorm kosten effectief.

Training en introductie

Heb je nieuwe mensen binnengehaald? Of is het tijd voor training? Ook dan kun je explanimations gebruiken, bijvoorbeeld om bepaalde procedures helder over te brengen. Maar ook voor veiligheidstrainingen zijn explanimations erg geschikt.

Natuurlijk kun je explanimations ook inzetten zoals je dat voor een organisatie met één vestiging zou doen. Voor een keten is een explanimation net zo effectief. Alleen zijn de kosten relatief laag, doordat je ze kunt verdelen over meer vestigingen.

De kost gaat voor de baat uit. Dat weet elke ondernemer. Gelukkig zijn animatie video’s helemaal niet zo duur. Mede doordat je geen acteurs nodig hebt en geen “set” hoeft te bouwen zijn animatie video’s prima te bekostigen. Probeer het gewoon eens met één video. Schakel hiervoor een animatiestudio in, zoals Donker Media, zodat je kunt meeliften op jarenlange ervaring met animatie.

© COPYRIGHT DONKER MEDIA