Menu

ABN Amro

1. Script

In opdracht van Frisse Blikken is ons team benaderd om een wervelende animatievideo te maken voor ABN AMRO. Hoewel we dit bedrijf vooral associëren met bankzaken, zetten ze zich ook in voor een betere wereld door agile werken binnen teams te promoten. Aan ons de eer om een pakkend script uit te werken. Na een intensief gesprek was de boodschap meer dan duidelijk. We hebben de speerpunten op een rij gezet en samengesmolten tot een prachtig script. Eigenlijk was het vanaf de eerste opzet duidelijk dat het doel helder maar op een speelse manier naar voren gebracht moest worden.

2. Verhaallijn

De verhaallijn voor de 2D animatie van ABN AMRO bevat behoorlijk wat scenes. Deze zijn handmatig in samenwerking met onze creatieve geesten bedacht en vormgegeven. Elk deel van het reeds bestaande script kreeg op deze manier zijn eigen scene. Natuurlijk aansluitend op elkaar, maar elk met een eigen unieke boodschap. Een mooi begin voor het definitieve eindresultaat dus. We hebben tijdens het proces van de verhaallijn tevens de teksten voor de voice-over én de eventuele bewegingen van de animaties toegevoegd. Deze schetsen zijn in de volgende fase tot leven gekomen.

3. Storyboard

Storyboard abn-amro 1

Storyboard abn-amro 2

Storyboard abn-amro 3

4. Illustraties

abn-amro afbeelding 1

abn-amro afbeelding 2

abn-amro afbeelding 3

abn-amro afbeelding 4

abn-amro afbeelding 5

abn-amro afbeelding 6

5. Animatie

Na goedkeuring van ons design zijn we aan de slag gegaan met het animeren van de video. We laten zien dat de mensen handelingen uitvoeren in teamwork, en passen de bewegingen daarop aan. Ook andere elementen krijgen de juiste beweging. Een raket die gelanceerd wordt, een klein grapje in de vorm van een astronaut die zijn vlucht mist en de 7 elementen die nodig zijn om agile werken mogelijk te maken. Ook laten we de figuren lopen, praten, springen en juichen. Deze emoties zorgen ervoor dat de aandacht van de kijker vastgehouden wordt. Uiteindelijk komt dat het bereik van de animatievideo weer ten goede.

6. Geluidseffecten

De animatie video voor ABN AMRO hebben we in de eerste plaats voorzien van een Engels sprekende voice-over. Dit is een bewuste keuze omdat het bedrijf de animatievideo wereldwijd in wil kunnen zetten. In de 2D animatie gebeurd veel. Elk element heeft daarbij zijn eigen geluidseffect. Hierbij kun je denken aan de raketlancering, het gejoel van mensen als de samenwerking lukt en het in en uit beeld schuiven van andere graphics. Ook de introductie van de 7 elementen zijn van een geluidje voorzien. In combinatie met het script, de verhaallijn, animaties en de geluidseffecten zijn we erin geslaagd om een speelse maar duidelijke animatievideo te maken.

Bekijk Andere Case Studies

© COPYRIGHT DONKER MEDIA