Aida. De communicatiespecialist kent dit model: Attention, Interest, Desire, Action. Maar hoe krijg je iemands aandacht op het internet, waar elke link beloftes in zich draagt van nog mooiere websites?
Gebruik een online animatie video. Animatie video’s communiceren op een natuurlijke wijze, doordat ze onze zintuigen tegelijkertijd aanspreken. Daardoor kost het minder moeite een animatie video te begrijpen. Onderzoek bevestigd dit, online video content is keer op keer winnaar in het gevecht om de aandacht. Zelfs de strijd met televisie wordt door online video met glans gewonnen.
Een enkele online animatie video bereikt meer dan dozen vol folders, sales bezoeken of de meest gelikte website. De video roept de kijker namelijk op om zelf informatie te zoeken. En een klant die informatie wil is natuurlijk veel ontvankelijker voor je boodschap dan iemand die liever ergens anders zou zijn.
Als één beeld meer zegt dan duizend woorden, hoeveel woorden heb dan nodig voor een tekst die hetzelfde effect heeft als een explanimation maken van anderhalve minuut? Online animaties slagen erin om informatie over te brengen die moeilijk onder woorden te brengen is. Zien is inderdaad geloven. Trouwens, ook onthouden lukt een stuk beter wanneer de boodschap gevisualiseerd is aangeboden.
Animatie video’s dragen op alle mogelijke manieren bij aan je bedrijfsresultaat. Ze brengen informatie duidelijk over, zorgen voor omzet, een betere relatie met je klant en voor betere naamsbekendheid. Je zal toch wel gek zijn om die voordelen te laten liggen? Wil je wel, maar weet je niet hoe? Lees er hier meer over.