Menu

Hoe online animaties leiden tot traffic en conversies

Hoe online animaties leiden tot traffic en conversies

Hoe online animaties leiden tot traffic en conversies

Aida. De communicatiespecialist kent dit model: Attention, Interest, Desire, Action. Maar hoe krijg je iemands aandacht op het internet, waar elke link beloftes in zich draagt van nog mooiere websites?

Gebruik een online animatie video. Animatie video’s communiceren op een natuurlijke wijze, doordat ze onze zintuigen tegelijkertijd aanspreken. Daardoor kost het minder moeite een animatie video te begrijpen. Onderzoek bevestigd dit, online video content is keer op keer winnaar in het gevecht om de aandacht. Zelfs de strijd met televisie wordt door online video met glans gewonnen.

Online video heeft impact

Een enkele online animatie video bereikt meer dan dozen vol folders, sales bezoeken of de meest gelikte website. De video roept de kijker namelijk op om zelf informatie te zoeken. En een klant die informatie wil is natuurlijk veel ontvankelijker voor je boodschap dan iemand die liever ergens anders zou zijn.

Hoe moet ik het zeggen?

Als één beeld meer zegt dan duizend woorden, hoeveel woorden heb dan nodig voor een tekst die hetzelfde effect heeft als een explanimation van anderhalve minuut? Online animaties slagen erin om informatie over te brengen die moeilijk onder woorden te brengen is. Zien is inderdaad geloven. Trouwens, ook onthouden lukt een stuk beter wanneer de boodschap gevisualiseerd is aangeboden.

Wat levert me dat op?

Animatie video’s dragen op alle mogelijke manieren bij aan je bedrijfsresultaat. Ze brengen informatie duidelijk over, zorgen voor omzet, een betere relatie met je klant en voor betere naamsbekendheid. Je zal toch wel gek zijn om die voordelen te laten liggen? Wil je wel, maar weet je niet hoe? Neem dan contact op met onze specialisten. We helpen je graag.

© COPYRIGHT DONKER MEDIA