Menu
slider achtergrond

Infographic laten maken

D Portfolio Prijs opvragen

Infographic laten maken

Wil je complexe informatie op een duidelijke manier communiceren naar de doelgroep? Dan is een infographic precies wat je nodig hebt. Aan de hand van een duidelijke grafiek of afbeelding met tekst, wordt een boodschap duidelijk én effectief overgebracht. Een ingewikkelde uitleg is daarbij niet nodig. Hierbij kun je denken aan de werking van een product of een dienst. Een infographic van Donker Media kan zowel online als offline worden ingezet. Bijvoorbeeld in een flyer of brochure, maar natuurlijk ook op websites en in marketing campagnes. Natuurlijk houden we daarbij rekening met jouw wensen én die van je doelgroep. Een effectieve infographic laten maken kun je dan ook met een gerust hart overlaten aan ons team.

Animatie video voorbeelden

Infographic bureau Donker Media

Als ondernemer laat je liever niets aan het toeval over. Infographic bureau Donker Media begrijpt dat als geen ander. Door onze ruime ervaring en specialisme, weten we altijd een infographic te creëren die aan jouw wensen voldoet. Effectief, krachtig én helder. Daarbij maakt het natuurlijk niet uit of het gaat om complexe informatie voor online of offline gebruik. Een maatwerk eindresultaat dat zijn doel bereikt is voor ons van belang. Daarom voorzien we je van de nodige expertise ook van een persoonlijke service. Zo kunnen we jouw wensen én die van jouw doelgroep perfect vertalen naar een effectieve infographic.

Welke type infographics zijn er?

Er zijn veel verschillende mogelijkheden en types waaruit je kunt kiezen als je een infographic wilt laten maken. De stijl en het type dat je kiest, is volledig afhankelijk van de boodschap die je wilt communiceren. Ben je benieuwd welk type infographic geschikt is voor jouw verhaal? We geven je graag een aantal voorbeelden.

Process Infographics
Timeline Infographics
List Infographics
Resume Infographics
Comparison Infographic
Geografische Infographics
Informatieve infographics
Hiërarchische infographic

Complexe processen uitleggen is niet makkelijk. Hoewel jij een proces begrijpt, wilt dat nog niet zeggen dat je dit eenvoudig duidelijk kunt overbrengen. Een infographic in deze stijl kan dat wel. Mede door het gebruik van visuals en krachtige woorden. Door het toepassen van structuur en visualisaties, brengen ze een proces tot leven op een eenvoudige manier. Hierbij kun je denken aan processen zoals diverse online en offline strategieën, routebeschrijvingen of reisgidsen. Dit type infographic wordt ook veel gebruikt bij het uitleggen van bijvoorbeeld recepten.

Zoals de naam al doet vermoeden kun je deze infographics gebruiken voor verschillende soorten tijdlijnen. Hierbij kun je denken aan een tijdlijn voor bepaalde projecten of evenementen. Deze infographics worden ook gebruikt om werknemers op de juiste manier te kunnen informeren. Bijvoorbeeld over de processen op de werkvloer. Een timeline infographic kan ook worden toegepast voor historische gebeurtenissen.

Een infographic met lijsten en opsommingen laat je maken als je de doelgroep van informatie wilt voorzien die onthouden moet blijven. Aan de hand van lijstjes kun je korte maar krachtige samenvattingen maken. De belangrijkste punten van een complex onderwerp blijven zo langer in het geheugen hangen. Deze infographics zijn vrij eenvoudig samen te stellen en kunnen voor de meest uiteenlopende onderwerpen worden gebruikt.

Door het gebruik van een CV infographic laat je werkgevers, instanties of klanten zien waarom ze juist voor jouw onderneming of dienst zouden moeten kiezen. Ze kunnen dus online, bijvoorbeeld op social media kanalen, worden ingezet maar ook offline. Bijvoorbeeld tijdens het geven van presentaties of als bijlage in een portfolio. Een CV infographic kun je ook gebruiken voor email marketing doeleinden.

Voor consumenten kan het nemen van een beslissing best lastig zijn. Zeker als je weet dat er nogal wat opties zijn waaruit ze kunnen kiezen. Met een comparison infographic kun je de doelgroep voorzien van vergelijkingen. Bijvoorbeeld door ze kort te laten zien welke diensten je aanbiedt, en wat ze daarbij mogen verwachten. Met een dergelijke infographic laat je jouw klanten makkelijk en eenvoudig een keuze maken. Hetzij voor het doen van een aankoop of het gebruik maken van een dienst.

Geografische infographics zijn heel geschikt voor routebeschrijvingen, kaarten en andere informatie die middels mappen moet worden weergegeven. Met deze infographics kun je de doelgroep bijvoorbeeld informeren over vestigingen in de buurt, of de dichtstbijzijnde winkel die jouw producten verkoopt. Natuurlijk kun je deze infographics ook gebruik als routebeschrijving. Hetzij door een bedrijf of een evenement.

Informatieve infographics kunnen heel breed worden toegepast. Bijvoorbeeld om klanten de werking van een product te demonstreren, welke werkwijze jij als ondernemer hanteert of de uitleg over een dienst. Ze zijn kleurrijk, kunnen worden voorzien van opsommingen en korte teksten die de boodschap duidelijk communiceren.

Een hiërarchische infographic is opgebouwd uit een aantal niveaus. Bijvoorbeeld om de klant of gebruiker te laten weten wat de rangorde is binnen een onderneming en op welke manier deze verbinding met elkaar hebben. Vaak wordt deze informatie gecommuniceerd aan de hand van piramides. Ingewikkelde verbintenissen kun je op deze manier in één oogopslag duidelijk maken aan de kijker.

Veelgestelde vragen

Wat is een infographic?


Een infographic is een visual die vooral gebruik maakt van schematische afbeeldingen. Hierbij kun je denken aan grafieken, kolommen of andere plaatjes. Ze worden ondersteunt met minimale tekst. Een infographic maakt dus geen gebruik van lange zinnen, maar haalt zijn kracht uit korte woorden die de boodschap uitstekend samen kunnen vatten. Een goede infographic bevat geen overbodige elementen. Op deze manier blijft de aandacht op het plaatje gericht waardoor de boodschap beter onthouden blijft. Ons brein is nou eenmaal visueel ingesteld en daar maakt een infographic gebruik van. Een dergelijke animatie kun je inzetten als je complexe informatie op een heldere manier wilt laten weergeven. Het doel van een dienst, een product of een merk wordt zo in één oogopslag duidelijk.

Wanneer een infographic?


Een infographic laat je in eerste instantie maken om duidelijkheid te kunnen scheppen. Hetzij over de werkwijze binnen een onderneming, de werking van een product of een dienst. Soms is een woordelijke of tekstuele uitleg gewoonweg niet duidelijk genoeg. Een infographic vat de informatie krachtig samen. Meestal aan de hand van een plaatje of een grafiek in combinatie met relevante woorden. Je laat een infographic maken voor online gebruik, maar ook offline worden ze steeds vaker ingezet. Wanneer je ingewikkelde of veelomvattende informatie op een heldere manier wilt communiceren, is het tijd om een infographic te laten maken. Het team van Donker Media staat daarbij graag voor je klaar.

Wat is het doel van een infographic?


Het doel van een infographic is het snel en helder kunnen overbrengen van specifieke informatie. Dit gebeurd aan de hand van een visual. De kijker weet in één oogopslag waar de boodschap over gaat. Het lezen van een zin of een tekst is daarvoor niet nodig. Een infographic heeft ook het vasthouden en trekken van aandacht als belangrijk doel. Dit kan door het gebruik van diverse opvallende kleuren of verschillende grafieken. De focus van de kijker wordt gevangen, waardoor de boodschap langer in het geheugen blijft hangen. Dat is uiteraard goed nieuws als je een infographic wilt gebruiken voor zowel online als offline gebruik.

Wat maakt een infographic effectief?


Een effectieve infographic maakt gebruik van patronen en designs die passen bij de informatie die gecommuniceerd moet worden. Ook de doelgroep is daarbij belangrijk. Om een infographic van zoveel mogelijk impact te kunnen voorzien, is een onderzoek dus belangrijk. Het team van Donker Media begint met het samenvatten van de boodschap. Door structuur aan te brengen, kunnen we de juiste illustraties selecteren en weten we ook welke woorden daarbij passen. Een effectieve infographic trekt de aandacht door een doordacht design. Een opvallend ontwerp zorgt er immers voor dat de aandacht van de lezer wordt getrokken. Hierbij kun je denken aan contrasterende kleuren of pictogrammen die met elkaar verbonden zijn. In elk geval is een effectieve infographic een visual die een complexe boodschap op een duidelijke manier kan overbrengen.

Wat zijn de kosten van een infographic?


De kosten voor het laten maken van een infographic kunnen variëren. De prijs is afhankelijk van een aantal factoren. In eerste instantie bepaald de complexiteit van de informatie of de boodschap de prijs. Maar, ook de stijl, het gebruik van special effects én andere persoonlijke wensen kunnen invloed hebben op de uiteindelijke kosten voor de infographic. Bij Donker Media voorzien we je altijd van een op maat gemaakte offerte. Deze komt tot stand nadat we jouw wensen en doelstellingen hebben gehoord. Uiteraard voorzien we je altijd van een scherpe prijs waarbij je kunt rekenen op een uitstekende en professionele service. Wil je nu alvast weten wat de kosten voor jouw infographic zijn? Neem dan contact met ons op. We voorzien je graag van een prijsindicatie.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd?


Bij Donker Media weten we dat je liever niet te lang wilt wachten op jouw maatwerk infographic. Des te sneller je jouw boodschap kunt communiceren, des te beter dit is voor jouw dienst of onderneming. Als je een infographic wilt laten maken, dan hanteren we een doorlooptijd van 1 tot 2 weken. Deze tijd besteden we aan het structureren van de informatie en het ontwerpen van de infographic stijl. Ook eventuele aanpassingen en wijzigingen worden in deze periode besproken én doorgevoerd. Bij Donker Media staan we voor kwaliteit, wat soms iets meer tijd nodig heeft. Toch leveren we jouw maatwerk infographic altijd binnen 1-2 weken op.

Waarom een infographic laten maken?


Jouw klanten zijn belangrijk voor je. Dit kunnen consumenten zijn die jouw producten kopen, maar ook mensen die gebruik willen maken van je diensten. Hoe dan ook wil je ze kunnen voorzien van duidelijkheid. Als producten, diensten of andere zaken een complexe werking of werkwijze hebben, dan valt dit nog niet altijd mee. Zonde, want als jouw doelgroep de informatie niet begrijpt, dan kan dit een nadelig effect hebben op het koopgedrag of de klanttevredenheid. Ook intern worden infographics gebruikt. Bijvoorbeeld om de gang van zaken op de werkvloer duidelijk uit te kunnen leggen aan werknemers. Complexe informatie duidelijk uitleggen. Dat is waarom je een infographic laat maken door Donker Media.

Welke gegevens hebben jullie nodig?


Hoewel ons team aan een paar woorden genoeg heeft, hebben we toch een aantal gegevens van je nodig als je een effectieve infographic wilt laten maken. Allereerst hebben we informatie nodig over wat je wilt communiceren. Bijvoorbeeld de werking van een dienst of de gebruiksaanwijzing van een product. Wil je de huisstijl van jouw onderneming of het logo laten verwerken in de infographic? Dan ontvangen we ook deze graag van je. Daarnaast luisteren we graag naar jouw specifieke wensen en de stijl die je wilt gebruiken voor jouw maatwerk infographic. Als je zelf graag visuals of andere elementen wilt aanleveren, dan staan we daar natuurlijk voor open. Natuurlijk kun je dit ook overlaten aan ons team van experts.

Waarom kiezen voor Donker Media voor mijn infographic?


Je kiest voor het team van Donker Media als kwaliteit én een persoonlijke service bij jouw op nummer 1 staat. We werken met een kleine groep van designers en creatives. Dat betekent dat we altijd snel kunnen schakelen. Ook als er aanpassingen of wijzigingen moeten worden doorgevoerd. Op deze manier loopt jouw proces nooit vertraging op en blijft de kwaliteit gewaarborgd. Nog een reden om te kiezen voor Donker Media is onze ruime ervaring. Niet alleen in het maken van effectieve infographics, maar ook op het gebied van animatie video's. Daarnaast voorzien we je altijd van maatwerk. Niet alleen als het gaat om de infographic, maar ook op het gebied van service.

Wij helpen je graag

Er ging iets mis. Je bericht is niet verzonden
Vul alle velden in
Je bericht is verzonden.
We nemen binnen één werkdag contact met je op.
© COPYRIGHT DONKER MEDIA