Menu

Animatie Blog

Hoe lang moet een sales animatie video zijn? afbeelding

Hoe lang moet een sales animatie video zijn?

In een wereld van bliepjes en notifications lijkt het soms wel dat mensen de aandachtsspanne van een goudvis hebben. Dit levert een uitdaging op bij het maken van een animatie video. Bij Donker Media, de animatie specialist uit Eindhoven, hebben we in de loop der jaren veel ervaring met het vinden van de juiste balans. Vooral wanneer een ingewikkeld verhaal overgebracht moet worden, draait het om de kunst van het weglaten.

Lees meer
Scriptschrijver adviseert over animatie video’s: Ken uzelve afbeelding

Scriptschrijver adviseert over animatie video’s: Ken uzelve

Elk van onze specialisten heeft zo zijn eigen unieke blik op het maken van een animatie video. In dit artikel geven we een aantal tips die onze scriptschrijvers in de loop der jaren hebben verzameld. Daarbij putten ze uit een ruime en brede ervaring, zoals wel blijkt uit de grote variatie aan animatie video’s die we (als voorbeeld) op onze site laten zien

Lees meer
Video inzetten voor je bedrijf? Kies dan een serie animatie video’s afbeelding

Video inzetten voor je bedrijf? Kies dan een serie animatie video’s

In de afgelopen jaren hebben we ontdekt dat veel klanten voorzichtig beginnen met één video. Bij die eerste animatie video ervaart de opdrachtgever dat animatie enorm effectief is. Vaak volgen er meer opdrachten. Soms voor één, twee of drie animaties.

Lees meer
Praktijkcase: AI bedrijf trekt de aandacht met animatie video afbeelding

Praktijkcase: AI bedrijf trekt de aandacht met animatie video

AI (Artificiële Intelligentie) is een tak van sport die enorm in ontwikkeling is. Je hoort en leest er veel over. Maar het is best een ingewikkeld onderwerp. Een AI bedrijf wilde haar klanten vertellen wat hun dienst precies inhoudt, zonder hen te overspoelen met een vloedgolf aan technische details. Een explanimation bleek een handig middel om mensen snel te laten begrijpen wat een AI-tool precies voor hen kan betekenen.

Lees meer
Animatie video inzetten voor interne communicatie afbeelding

Animatie video inzetten voor interne communicatie

Animatie video’s worden veel gebruikt voor online marketing. Wist je dat je animatie video’s ook heel goed kunt gebruiken voor interne communicatie? Vooral nu werken on-the-road en thuiswerken steeds normaler wordt neemt de waarde van animatie video’s voor verbindende interne communicatie toe. Een zeepkist-sessie werkt steeds beter, maar een animatie kan overal en altijd gebruikt worden.

Lees meer
Een complex bedrijfsconcept uitleggen in een minuut? Het kan met een explanimation! afbeelding

Een complex bedrijfsconcept uitleggen in een minuut? Het kan met een explanimation!

Heb je wel eens een presentatie bijgewoond van een bedrijfsconcept of een business case? Heb je de hele tijd opgelet en alles meegekregen? Of dwaalden je gedachten af naar het weekend? Maakte je in gedachten een boodschappenlijstje? Of viel je zelfs in slaap?

Lees meer
Hoe animatie tot een persoonlijke band met je publiek leidt afbeelding

Hoe animatie tot een persoonlijke band met je publiek leidt

Als mensen het leuk en vermakelijk vinden om je animatie video te kijken dan ben je al goed op weg. Maar een goede animatie video bereikt meer dan dat. Een goede animatie video zorgt namelijk voor een verbinding op emotioneel niveau en zorgt ervoor dat de kijker zich verbonden voelt met je merk.

Lees meer
6 manieren om met animatie video contact met je doelgroep te maken afbeelding

6 manieren om met animatie video contact met je doelgroep te maken

We maken weleens mee dat een klant geld wil besparen op zijn explanimation. Sommigen kiezen voor een eenvoudiger animatievorm, of een kortere video. Ook de voice-over is een onderdeel waarop mensen willen besparen. Soms leveren klanten zelfs al een ingesproken voice-over aan, omdat ze hopen dat daarmee de doorlooptijd van hun animatie productie wordt verkort.

Lees meer
Waarom jouw animatie video een professionele stemacteur nodig heeft afbeelding

Waarom jouw animatie video een professionele stemacteur nodig heeft

We maken weleens mee dat een klant geld wil besparen op zijn explanimation. Sommigen kiezen voor een eenvoudiger animatievorm, of een kortere video. Ook de voice-over is een onderdeel waarop mensen willen besparen. Soms leveren klanten zelfs al een ingesproken voice-over aan, omdat ze hopen dat daarmee de doorlooptijd van hun animatie productie wordt verkort.

Lees meer
3 Bewezen effectieve manieren om video marketing in te zetten op Linkedin afbeelding

3 Bewezen effectieve manieren om video marketing in te zetten op Linkedin

LinkedIn is een professioneel sociaal netwerk. Daardoor is het een goudmijn voor B2B marketing. Niet alleen door de vele contacten die je kunt leggen, maar ook door de krachtige manier waarop je video animatie op LinkedIn kunt gebruiken. In dit artikel noemen we drie krachtige manieren om video op LinkedIn te gebruiken.

Lees meer
Geef je merk een menselijk gezicht met animatie afbeelding

Geef je merk een menselijk gezicht met animatie

Het klinkt misschien gek, maar een animatie-personage kan je merk een menselijk gezicht geven. Je zou zeggen dat een menselijk gezicht veel beter werkt om je merk een gezicht te geven. Daarom maken grote bedrijven vaak gebruik van beroemdheden. Maar juist een overduidelijk niet-menselijk personage kan zorgen voor die persoonlijke band tussen mens en merk.

Lees meer
explanimations en onderwijsinstellingen afbeelding

Explanimations en onderwijsinstellingen

Vroeger was onderwijs simpel: een grote zaal met soms enkele honderden studenten luisterde aandachtig naar een docent die een anderhalf uur aan het woord was. Tegenwoordig zijn er ook andere manieren van lesgeven.

Lees meer
explanimations en gezondheidszorg afbeelding

Explanimations en gezondheidszorg

Gezondheidszorg is een high involvement dienst. De cliënt of patiënt is mondig en wil graag alles goed begrijpen. Als zorgverlener kom je hieraan graag tegemoet, omdat het je cliënt of patiënt helpt om goede, weloverwogen beslissingen te nemen over zijn of haar gezondheid. Vaak zijn de vragen rondom de behandeling erg complex. Bovendien zijn mensen vaak verontrust of bang. Onderzoek laat zien dat mensen vaak slechts een fractie onthouden van wat hun arts of behandelaar hen vertelt.

Lees meer
promotie, promotie, promotie afbeelding

Promotie, promotie, promotie

Zo, dus je bent zover. Je hebt een mooie animatie video. Gefeliciteerd. Maar nu begint het echte werk: je moet er voor zorgen dat mensen hem te zien krijgen. Tijd om wat aan promotie te doen.

Lees meer
het proces van een animatievideo afbeelding

Het proces van een animatievideo

Bij Donker Media heeft het proces van een animatievideo veel voeten in aarde. Zo wordt het beste eindresultaat bereikt. Voordat we beginnen aan jouw animatievideo gaan we eerst samen brainstormen over de boodschap die overgebracht moet worden. Wat voor soort video heb je daarbij zelf in gedachten? Hierbij heb je de mogelijkheden uit bijvoorbeeld een 2D, 3D of een whiteboard animatie. Ook een explanimation of infographic behoort tot de mogelijkheden.

Lees meer
Hoe explanimations helpen bij franchise ondernemingen afbeelding

Hoe explanimations helpen bij franchise ondernemingen

Explanimations zijn handig om een bedrijf of organisatie onder de aandacht te brengen. Maar hoe zit het met franchises? Kan een explanimation ook helpen wanneer sprake is van een keten van bedrijvingen? Onze ervaring is dat dit het geval is. We geven een paar voorbeelden.

Lees meer
Hoe zet je een geweldige online (video) wedstrijd op afbeelding

Hoe zet je een geweldige online (video) wedstrijd op?

Iedereen vindt het leuk om wat te winnen. Daarom zijn wedstrijden en prijsvragen zo een geweldig instrument om aan je online merkbekendheid te werken. Een goede prijsvraag of wedstrijd zorgt voor een grotere betrokkenheid, shares en meer volgers. Het trekt de aandacht. Maar je moet er wel goed over nadenken.

Lees meer
8 Emoties die je met jouw animatie kunt triggeren voor betere resultaten afbeelding

8 Emoties die je met jouw animatie kunt triggeren voor betere resultaten

Animatie video’s zijn bewezen effectief omdat ze emoties bij de kijker oproepen. Want hoe rationeel we onszelf soms ook vinden, diep van binnen zijn we vooral emotionele wezens. Onze besluitvorming wordt in grote mate door emotionele overwegingen beïnvloedt. Daarom is het zinvol te weten hoe emoties je kunnen helpen bij je online marketing.

Lees meer
Video marketing: voorbij de angst afbeelding

Video marketing: voorbij de angst

Dat video een enorm krachtig marketinginstrument is, dat is wel duidelijk. Het begon ooit met reclame spots gericht op de massa, maar met de komst van internetvideo’s kunnen we onze video’s steeds beter targetten op de doelgroep. En toch vinden veel ondernemers het nog een beetje eng, dat video.

Lees meer
Het zakelijk effect van animatie in cijfers afbeelding

Het zakelijk effect van animatie in cijfers

Eerder betoogden we dat animatie ook in een zakelijke context een krachtig instrument is. Animatie video’s helpen je om jouw boodschap scherp voor het voetlicht te brengen, op een boeiende manier via een kanaal dat ruis minimaliseert.

Lees meer
7 tips voor betere verkoop animatievideo’s afbeelding

7 tips voor betere verkoop animatievideo’s

Animatie video’s zijn gaaf. Je kunt er alle kanten mee op. Bij Donker Media vinden we elk animatieproject weer een mooie uitdaging. We maken diverse soorten animaties, van 2D/3D animatie, naar whiteboard animation. Van explanimations (uitlegvideo’s) tot verkoop animaties. In de loop der jaren hebben we geleerd wat wel werkt (en wat niet). In dit artikel delen we 7 tips voor het maken van een betere verkoopanimatie.

Lees meer
Hoe lang mag een animatievideo zijn?

Hoe lang mag een animatievideo zijn?

Een animatievideo in de vorm van een 2D, 3D, whiteboard, explanimation of infographic is gebonden aan een bepaalde tijdsduur. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. De belangrijkste daarvan is het vasthouden van de aandacht. Het is algemeen bekend dat mensen snel afgeleid zijn als een video te lang duurt. Juist daarom wordt er bij een animatievideo een zo kort mogelijke draaitijd gehanteerd.

Lees meer
keyword stuffing in seo werkt niet meer

Keyword stuffing in SEO werkt niet meer, leve de content

Als je een website hebt, gaat het om meta-tags en keywords, toch? Nou nee. De enorme hausse aan keyword research heeft geleid tot teksten die bol staan van de keywords en daardoor voor mensen onleesbaar zijn. Google is daar inmiddels ook achter en heeft haar algoritmes beetje bij beetje aangepast. Ja, natuurlijk hebben keywords nog een rol. Het zou dus dom zijn om in dit stukje over animatie video’s de term “animatie” niet te gebruiken.

Lees meer
De prijs van kwaliteit kan enorm meevallen

De prijs van kwaliteit kan enorm meevallen

Wat kost een animatie eigenlijk? Die vraag komt natuurlijk bij elke klant die we spreken een keer op tafel. Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wil. Wil je een eenvoudige, minimalistische animatie, of wil je er een die wervelt van animaties, camerabewegingen en landschappen?

Lees meer
In een sprint een betere organisatie

In een sprint een betere organisatie

Het maken van een goede animatie video is een creatief proces. Elke opdracht, elke video is anders. Gelukkig bestaat elke productie wel uit een aantal stappen die min of meer standaard zijn. Zo begint elke productie met het concept en script wat vervolgens wordt uitgewerkt in een storyboard. De volgende stap is het selecteren van de juiste illustraties, het inspreken door de voice-over en de animatie. Tenslotte zetten we de puntjes op de “i” met zorgvuldig gekozen geluidseffecten.

Lees meer
Hoe animatie de zakenwereld op zijn kop zet

Hoe animatie de zakenwereld op zijn kop zet

Animatie video’s hebben een enorme impact op de zakenwereld. Bedrijven die gebruik maken van animaties hebben een voorsprong op de concurrentie. Zorg dus dat ook jouw organisatie gebruik maakt van animaties. Maar waarom levert animatie eigenlijk een concurrentievoordeel op? Dat vertellen we je in dit artikel.

Lees meer
De kracht van explanimations

De kracht van explanimations

Vind je het lastig om je eigen medewerkers van een nieuwe visie te overtuigen? Maak dan je borst maar nat wanneer het tijd wordt voor externe communicatie.

Lees meer
explanimation voor jou

Explanimation laten maken, iets voor jou?

Het is je vast wel eens opgevallen dat steeds meer bedrijven gebruik maken van online video content. Uit onderzoek blijkt dat het overgrote deel van bedrijven gebruik maakt van video, terwijl de enkeling die dit nog niet doet, stellig van plan is dit te gaan doen.

Lees meer
Hoe online animaties leiden tot traffic en conversies

Hoe online animaties leiden tot traffic en conversies

Aida. De communicatiespecialist kent dit model: Attention, Interest, Desire, Action. Maar hoe krijg je iemands aandacht op het internet, waar elke link beloftes in zich draagt van nog mooiere websites?

Lees meer
5 voorwaarden om van zakelijke animaties een succes maken

5 voorwaarden om van zakelijke animaties een succes maken

Animatie video’s kunnen je bedrijf helpen groeien. Er zijn verschillende vormen van animatie, elk perfect voor hun specifieke doel. Zo is de explanimation helemaal toegesneden op het uitleggen van een ingewikkeld verhaal, terwijl een reclame video meer is gericht op branding, een actie-video oproept tot een bepaalde handeling (websitebezoek of aankoop) enzovoort. Maar hoewel de doelen van de verschillende animatie formats verschillen, hebben ze allemaal vijf dingen gemeen. Dit zijn de voorwaarden waaraan je video moet voldoen om succes op te leveren.

Lees meer
Animatie in een opleidingsprogramma

Animatie in een opleidingsprogramma: nuttig of kinderachtig?

Het onderwijs verandert voortdurend. Of het nu gaat om een MBO of HBO, een middelbare school, of trainingsdagen die je voor je werk volgt: allemaal veranderen ze onder invloed van de nieuwste didactische inzichten. Relatief nieuw is het gebruik van animatie in trainingen en opleidingen. Maar is dat niet kinderachtig? Kun je niet beter een “echte” video laten zien? Dat is toch realistischer en dus geloofwaardiger? Wij denken dat animatie een waardevolle toevoeging is, ook voor jouw training of les.

Lees meer
Animaties en SEO

Animaties en SEO

Animatie video’s zijn een krachtige marketingtool. Ze vergroten betrokkenheid en leiden tot conversie. Maar wist je dat ze ook een rol kunnen spelen bij je SEO-beleid? In dit artikel vertellen we hoe animatie video’s je bij jouw SEO (search engine optimalisation) kunnen helpen.

Lees meer
Hoe animatie je met je social media helpt

Hoe animatie je met je social media helpt

Kun je je nog een wereld voorstellen zonder social media? Nee toch? Ook marketing kan niet meer zonder Social Media. Het is snel, relatief goedkoop en het helpt je om een persoonlijke band met je klant aan te gaan.Daarom zorg je dat je social media kanalen bol staan van waardevolle content. Video content helpt om van prospects klanten te maken.

Lees meer
Animatie in een zakelijke context?

Animatie in een zakelijke context? Goed idee!

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. En animatie bestaat uit heel veel plaatjes, samen met een aantal elementen die nog eens extra de aandacht vragen. Het is dus veilig aan te nemen dat je met een video nog veel meer effect kunt bereiken dan met een simpele afbeelding. Ook zakelijk kun je met animatie je voordeel doen.

Lees meer
Hoe helpt animatie ons iets te leren

Hoe helpt animatie ons iets te leren

Met animatie komt je boodschap beter over. Het is een krachtig instrument om mensen iets nieuws te leren. Maar waarom eigenlijk? In dit artikel bespreken we op welke manier een animatie je kijker helpt om nieuwe kennis te absorberen.

Lees meer
Veelgehoorde misverstanden over animaties

Veelgehoorde misverstanden over animaties

Bij Donker Media zijn we gespecialiseerd in het maken van animatie video. Het valt ons op dat klanten in het begin vaak overtuigd moeten worden. In dit artikel delen we een paar veelvoorkomende misverstanden.

Lees meer
Zeg wat doen jullie eigenlijk?

Zeg…wat doen jullie eigenlijk?

Daar sta je dan, op een netwerkbijeenkomst. Dé gelegenheid om nieuwe contacten te leggen, de zaadjes voor samenwerking te planten en nieuwe klanten te scoren. Maar dan moet je wel vlot kunnen vertellen wat je bedrijf doet en waarom jullie zo uniek zijn. De gouden regel: hou het kort. In deze setting is een presentatie van anderhalf uur (plus koffiepauze) niet gepast. Hoe moet het dan wel?

Lees meer
8 redenen voor het gebruik van animatie in je marketing campagne

8 Redenen voor het gebruik van animatie in je marketing campagne

Animatie video’s? Waarom zou je? Je hebt toch prima mensen die je verhaal kunnen vertellen. En zelf ben je toch ook een geboren communicator? Toch kun je met animaties nóg effectiever worden. Een paar redenen:

Lees meer
Heeft jouw bedrijf een goed verhaal

4 argumenten waarom video in jouw marketingstrategie hoort

De ontwikkelingen op het gebied van marketing volgen elkaar in razend tempo op. Storytelling, peer-to-peer. VR. AR... Het is soms lastig om het allemaal bij te benen. In dit artikel vertellen we je over het belangrijkste wat je moet weten: video. Om het kort samen te vatten: video moet! Een marketingstrategie zonder video is als een betonnen vliegtuig. Je kunt het allemaal perfect doen, maar het gaat nooit vliegen. Iets uitgebreider dan: er zijn vier belangrijke redenen waarom ook jij in je marketingstrategie gebruik moet maken van video

Lees meer
Heeft jouw bedrijf een goed verhaal

Heeft jouw bedrijf een goed verhaal?

De wereld wordt steeds hectischer. Iedereen is continue online en deelt van alles met elkaar. Social media gedijen vaak bij one-liners en korte berichten. In die hectiek van alle dag is het makkelijk om je grotere verhaal uit het oog te verliezen. Maar dat grotere verhaal is nu net de kracht van jouw onderneming.

Lees meer
Behaal conversie met explanimations

Behaal conversie met explanimations

Een explanimation is een korte animatie video (ongeveer een minuut) waarin je een verhaal vertelt of iets uitlegt. De explanimation is uitermate effectief om veel gestelde vragen te beantwoorden. Maar wist je dat je de explanimation ook kunt gebruiken om meer conversies te genereren? Dat werkt zo.

Lees meer
6 Redenen waarom je een animatie wil laten maken

6 Redenen waarom je een animatie wil laten maken

Animatie video’s zijn hot en booming. Het lijkt wel alsof iedereen ze inzet. Logisch, want er zijn goede redenen waarom ook jij animatie filmpjes moet gaan maken. We zetten er een paar op een rijtje.

Lees meer
Hoe gebruik je een uitleganimatie voor instructie

Hoe gebruik je een uitleganimatie voor instructie?

Een uitleganimatie is voor veel bedrijven allereerst een advertentiemiddel. Als je twee vliegen in één klap wilt slaan, is het echter ook belangrijk dat de video daadwerkelijk zo informatief mogelijk is. Op die manier verspreidt hij niet alleen naamsbekendheid, maar heeft het publiek ook echt iets aan je hulp. En dat betekent weer dat de reputatie van je bedrijf verbetert! Een animatievideo is hier vaak de beste optie, omdat de productie daarvan minder kost. Maar hoe maak je een animatie nu zo informatie mogelijk?

Lees meer
Van kinetische typografie naar animatie videos

Van kinetische typografie naar animatie video’s

Waarschijnlijk heb je er nog nooit van gehoord, maar je hebt het gegarandeerd gezien: kinetische typografie. Wat is dat, en waar komt het vandaan? En wat kun je ermee?

Lees meer
Is videomarketing een hype?

Is videomarketing een hype?

De ontwikkelingen in online marketing volgen elkaar in razend tempo op. Sommige technieken blijven hangen, anderen blijken een hype. Een voorbeeld van het eerste is de ouderwetse email nieuwsbrief, terwijl marketing via Second Life een regelrechte luchtballon bleek. Nu is video marketing (het liefst met animatie video’s) helemaal “hot”. Is video marketing een hype die een stille dood zal sterven, of een blijvertje? Wij van Donker Media zien video, in het bijzonder animatie video, als een blijvertje. Hiervoor hebben wij de volgende redenen:

Lees meer
Animatie video en explanimation: kom tot de kern in anderhalve minuut

Animatie video en explanimation: kom tot de kern in anderhalve minuut

Een explanimation (uitleganimatie) of andere animatie video is een kort filmpje dat in maximaal anderhalve minuut jouw boodschap overbrengt. Door het goed op elkaar afstemmen van stem, inhoud en afbeeldingen bereik je een veel beter resultaat dan door een simpele audioclip of tekst. Door de korte speeltijd moet je jezelf echt tot de kern richten.

Lees meer
Zijn animaties geschikt voor mijn doelgroep?

Zijn animaties geschikt voor mijn doelgroep?

Het komt wel eens voor dat we spreken met ondernemers die uitleg animaties een interessant medium vinden. Maar ze twijfelen of ze er iets mee kunnen. Ze snappen de voordelen van animatievideo’s wel, maar vragen zich af of het voor hun doelgroep wel geschikt is.

Lees meer
6 video sites die niet beginnen met een Y

6 video sites die niet beginnen met een Y

Behalve op je eigen website en YouTube, zijn er nog heel veel sites waar je jouw video kunt uploaden. In dit artikel noemen we er zes.

Lees meer
Hoe en waar gebruik je jouw animatie video?

Hoe en waar gebruik je jouw animatie video?

De animatie is klaar. Nu wordt het tijd om de animatie in te zetten. Je hebt er tijd, geld en moeite in geïnvesteerd. Dat moet zich nu gaan terugverdienen. Hoe en waar zet je jouw animatie video in?

Lees meer
Hoe maak je een goede briefing voor een animatie?

Hoe maak je een goede briefing voor een animatie?

Bij Donker Media zijn we trots op elk succesvol afgerond project. Wij hechten grote waarde aan onze persoonlijke aanpak en de intensieve samenwerking en aan de eerste briefing.

Lees meer
Hoe maak ik mijn animatie vindbaar?

Hoe maak ik mijn animatie vindbaar?

Je bent inmiddels overtuigd van het belang van een goede animatievideo, en de vakmensen van Donker Media hebben een mooie video geleverd. Maar je beseft ook dat je de vruchten van deze animatievideo alleen kunt plukken wanneer mensen je video ook zien. Je hebt het filmpje inmiddels op je website geplaatst. Dan is het nu tijd voor drie dingen: promotie, promotie en promotie.

Lees meer
Uitleganimaties voor E-commerce

Uitleganimaties voor E-commerce

De online markt groeit ontzettend snel. In 2017 wordt bijvoorbeeld ongeveer 10% van de aankopen online gedaan! Dat betekent dat je de concurrentie alleen voor kunt blijven door online marketingopties ten volle te benutten.

Lees meer
Wat is de perfecte videolengte

Wat is de perfecte videolengte

Een animatie is een geweldige manier om meer aandacht te trekken voor het product dat je verkoopt. Je houdt die aandacht echter niet voor eeuwig vast! Omdat kijkers snel afhaken, is het van belang dat je de video zo beknopt mogelijk houdt. Maar wat is de juiste lengte in welke omstandigheden?

Lees meer
Hoe krijgt jouw video zoveel mogelijk kijkers

Hoe krijgt jouw video zoveel mogelijk kijkers

Online video’s zijn dé manier om je marketingcampagne helemaal af te maken. Ze zorgen voor meer bekendheid, meer conversie en meer verkoop. Er is maar één voorwaarde: mensen moeten je uitlegvideo natuurlijk wel onder ogen krijgen om er iets mee te doen.

Lees meer
De inhoud van een animatie

De inhoud van een animatie

Natuurlijk is het belangrijk dat een video er interessant en professioneel uitziet. Uiteindelijk is het echter de inhoud die van kijkers klanten moet maken! Maar wat zijn nu de inhoudelijke elementen die in geen enkele animatie mogen ontbreken?

Lees meer
Een explanimation publiceren

Een explanimation publiceren

Heb je een explanimation gemaakt waarin je service of product aangeprezen wordt? Fantastisch! Nu is het zaak om die video ook onder de aandacht van potentiële klanten te brengen.

Lees meer
animaties in meerdere talen

animaties in meerdere talen

Veel bedrijven werken met klanten uit verschillende landen. Dat betekent dat alle communicatie – inclusief die in uitlegvideo’s – soms in verschillende talen gevoerd moet worden. Hoe doe je dit?

Lees meer
animaties op landingspagina's

Animaties op landingspagina's

Een landingspagina bevat alle informatie over een product of dienst die potentiële klanten nodig hebben. Een uitlegvideo kan daar een sterke toegevoegde waarde hebben!

Lees meer
Uitlegvideos op social media

Uitlegvideos op social media

Sociale media vormen een ideaal kanaal om videos op te verspreiden. Dat wil echter niet zeggen dat iedere post automatisch de gewenste resultaten behaalt.

Lees meer
Waar voldoet een professionele voice-over aan?

Waar voldoet een professionele voice-over aan?

Wanneer je een animatievideo maakt, is de voice-over van groot belang: de stem die de tekst bij de video inspreekt.

Lees meer
10 tips voor het maken van een animatiefilm

10 tips voor het maken van een animatiefilm

Een animatiefilm kan een ideale manier zijn om je boodschap over te brengen – maar dan moet hij wel aansluiten bij je doelen! Met de volgende tien tips weet je zeker dat jouw promotiefilm de plank niet volledig misslaat.

Lees meer
2D, 3D of whiteboard animatie

2D, 3D of whiteboard animatie

Wanneer je een beetje bekend met animatie dan heb je van de bovenste drie vormen weleens gehoord, en zo niet dan heb je dat nu wel.

Lees meer
Animatie video laten maken

Animatie video laten maken

Het Nederlandse woord “animatie” komt van het Latijnse woord voor levenskracht of ziel, het woord “video” betekent “ik zie” in het Latijn, dus uiteindelijk betekent “animatievideo” niets minder dan: “Ik zie iets dat leeft!

Lees meer
© COPYRIGHT DONKER MEDIA