Menu

Werkwijze

1. Script

Het script vormt de basis van de animatie. Aan de hand van een persoonlijk gesprek bepalen we welke boodschap er overgebracht moet worden in de video. Daarnaast doen we onderzoek naar de juiste doelgroep en werpen we een scherpe blik op jouw huisstijl. Deze informatie vormt samen het script voor jouw unieke animatievideo.

2. Verhaallijn

In de verhaallijn wordt het script opgedeeld in kleine stukjes. Hier maken we vervolgens aparte scènes van. Per scène geven we precies aan wat we willen gaan uitbeelden en welke illustraties daar eventueel bij horen. In deze fase wordt ook de stijl voor jouw animatie bepaald zodat we een goed overzicht krijgen voor het vervolgtraject.

3. Storyboard

Als we toe zijn aan het storyboard krijgt jouw animatie al wat meer vorm. Het board is een verzamelplaats van (potlood)schetsen die per scène worden weergegeven. Dit kunnen nog verschillende shots zijn waaruit we later pas een definitieve keuze maken. Als je naar het storyboard kijkt, krijg je al een goede indruk van het eindresultaat. Uiteraard kan er in deze fase nog van alles gewijzigd en toegevoegd worden.

Storyboard afbeelding 1

Storyboard afbeelding 2

Storyboard afbeelding 3

4. Illustraties

Nu het script, de verhaallijn en het storyboard achter ons liggen gaan we aan de slag met de illustraties. De mooiste en meest passende plaatjes worden geselecteerd en tot in detail uitgewerkt. Bij het kiezen van de definitieve illustraties, houden we ook rekening met jouw doelgroep. Uiteindelijk moeten zij worden aangesproken door de illustraties uit de animatievideo.

Illustratie afbeelding 1

Illustratie afbeelding 2

Illustratie afbeelding 3

5. Animatie

In deze fase laten we de geselecteerde illustraties bewegen, rennen, vallen en weer opstaan. Zodra de gewenste voice-over de tekst heeft ingesproken, wordt deze op het juiste moment in de animatie gemonteerd. De op maat gemaakte animatie komt op deze manier steeds meer tot leven en is visueel al aantrekkelijk om naar te kijken.

6. Geluidseffecten

Deze laatste stap is weggelegd voor de geluidseffecten. Deze geven de animatie extra kracht. Door de geluidseffecten op het juiste moment toe te passen, wordt tevens de aandacht van de doelgroep behouden. Als alle fragmenten zijn geïntegreerd is jouw maatwerk animatie klaar om de wereld te veroveren.

Bekijk enkele case studies

© COPYRIGHT DONKER MEDIA