×

Animaties in meerdere talen

Veel bedrijven werken met klanten uit verschillende landen. Dat betekent dat alle communicatie – inclusief die in uitlegvideo’s – soms in verschillende talen gevoerd moet worden. Bij het produceren van een animatie in een andere taal is het belangrijk om rekening te houden met een paar verschillende factoren. Zo voorkom je dat je per ongeluk de verkeerde boodschap overbrengt of niet professioneel overkomt.

Controleer bij de doelgroep

Het is altijd verstandig om een vertaalt script door te laten lezen door een spreker van de andere taal. Om te beginnen haal je op die manier eventuele taalfouten uit de tekst en voorkom je zo dat je een amateuristische indruk achterlaat. Ook te formele of juist te informele zinnen kunnen op die manier nog op tijd opgemerkt worden. Een spreker uit het doelpubliek kan bovendien aangeven of cultuurverschillen nog een verschil maken bij de vertaling van de uitlegvideo. Zijn bepaalde onderwerpen bij de kijkers echt taboe? Dan is het wel zo fijn als je daar op tijd achter komt!

Een moedertaalspreker als voice-over

Zoals altijd is het van groot belang dat je een goede voice-over kiest voor je uitlegvideo. Zijn of haar stem is immers het ‘framework’ waar alles omheen wordt gebouwd. Kies om die reden altijd voor een professional met een prettige en zorgvuldige manier van spreken. En zorg er altijd voor dat je voice-over een moedertaalspreker is van de taal die hij of zij inspreekt! Op die manier voorkom je dat een accent de aandacht onnodig afleidt van de inhoudelijke boodschap. Ook voorkom je wederom die grammaticale fouten die de professionele indruk verpesten.

Ondertiteling

Beschik je (nog) niet over een stemacteur voor de vertaalde video? Dan kun je ook overwegen om de oorspronkelijke video van ondertiteling te voorzien. Opnieuw geldt wel dat je daarvoor het best een professionele vertaalservice kunt vragen. Ook bij de ondertiteling wil je per slot van rekening geen beschamende fouten maken!

    Heb je een vraag?

    Wij reageren meestal binnen 1 werkdag op je bericht.