Menu

Geef je merk een menselijk gezicht met animatie

Geef je merk een menselijk gezicht met animatie

Geef je merk een menselijk gezicht met animatie

Het klinkt misschien gek, maar een animatie-personage kan je merk een menselijk gezicht geven. Je zou zeggen dat een menselijk gezicht veel beter werkt om je merk een gezicht te geven. Daarom maken grote bedrijven vaak gebruik van beroemdheden. Maar juist een overduidelijk niet-menselijk personage kan zorgen voor die persoonlijke band tussen mens en merk.

De reden? Geanimeerde personages kunnen emoties oproepen. En waar een echte persoon ook negatieve emoties kan oproepen, heb je de emoties die je animatie oproept helemaal in de hand.

Helemaal op maat

Animatie personages kun je helemaal op maat maken. Haarkleur, huidskleur, oogkleur, zelfs de grootte van de ogen heb je voor het kiezen. Precies zoals jij het wil, dus perfect passend bij je doelgroep. Probeer dát maar eens met een celebrity.

Nostalgie

Nostalgie is een enorm sterke kracht. Kijk maar eens om je heen. Hoeveel remakes draaien er wel niet in de bioscoop? En wat te denken van tradities zoals Sinterklaas en Sint Maarten? Met een animatie personage kun je die nostalgische toon vinden die mensen terugvoert naar hun kinderjaren. Een periode vol warme herinneringen. Die warme herinneringen maken het makkelijker om je verhaal over te brengen. Mensen voelen zich op hun gemak en plezierig terwijl jij je zegje doet.

Flexibel

Het maakt niet uit wat je wilt laten doen, je animatie krijgt het voor elkaar. Bovendien komt je animatie personage opdraven wanneer jij dat wilt. Je kunt je animatie karakter inzetten in een B2B-setting of een B2C-setting. Je kunt hem iets laten uitleggen of een vurig betoog geven over je standpunten. Je zegt het maar en je animatie personage doet het.

Empathie

Het blijkt soms makkelijker om empathie te voelen met geanimeerde personages dan met echte acteurs. Dat komt doordat een animatie een vereenvoudigde weergave is, zonder afleidende details. Je kijker voelt met je personage mee en ziet zichzelf al gebruik maken van jouw product of dienst.

Grappig

Geanimeerde karakters kunnen heel grappig zijn, bijvoorbeeld door een bepaalde eigenschap uit te vergroten. Sowieso is animatie een briljant medium voor humor. We zijn immers allemaal opgegroeid met tekenfilms? Door humor in je animatie video te gebruiken maak je de kijker aan het lachen. En als je animatie iemand laat lachen, heeft dit een positief effect op de manier waarop ze jouw merk waarderen.

Wil jij ook een animatie karakter om je organisatie of bedrijf te vertegenwoordigen? Donker Media animatie helpt je hier graag mee op weg.

Bekijk hoe wij per project te werk gaan

© COPYRIGHT DONKER MEDIA