Menu

Het zakelijk effect van animatie in cijfers

Het zakelijk effect van animatie in cijfers

Het zakelijk effect van animatie in cijfers

Eerder betoogden we dat animatie ook in een zakelijke context een krachtig instrument is. Animatie video’s helpen je om jouw boodschap scherp voor het voetlicht te brengen, op een boeiende manier via een kanaal dat ruis minimaliseert.

Dat kan wel waar zijn, maar we blijven natuurlijk zakelijk. Je zakelijke animatie moet wel degelijk waardevolle informatie bevatten. Je moet je beweringen wel kunnen onderbouwen. Logisch dat je vindt dat ook wij met bewijs moeten komen dat onze bewering klopt. In dit artikel presenteren we je een aantal cijfers die laten zien dat zakelijke animatie video’s een rendabele investering zijn.

Cijfers over animatie

Succesverhaal

Dropbox was al redelijk aan het groeien, maar explodeerde pas echt toen ze hun eerste explanimation publiceerde. Mede door de explanimations kon deze aanbieder in 5 jaar groeien tot een bedrijf met 100 miljoen klanten.

Met alleen tekst hadden ze dit nooit bereikt. Om uit te leggen wat Dropbox doet, zou je een enorme lap tekst nodig hebben gehad. En als er één ding effectief is in het wegjagen van klanten, is het dat wel. Animatie, daarentegen, grijpt je bij de kladden en zuigt je naar binnen. Vanaf de eerste seconde heb je de aandacht en kun je ervoor zorgen dat mensen je boodschap tot zich nemen.

Nog niet overtuigd? Neem dan eens contact met ons op. Wanneer je ziet wat animatie voor jouw bedrijf kan betekenen, zul je willen dat je al jaren geleden met animatie video’s was begonnen! Waarom? Omdat het werkt.

© COPYRIGHT DONKER MEDIA