Menu

Hoe animatie tot een persoonlijke band met je publiek leidt

Hoe animatie tot een persoonlijke band met je publiek leidt

Hoe animatie tot een persoonlijke band met je publiek leidt

Als mensen het leuk en vermakelijk vinden om je animatie video te kijken dan ben je al goed op weg. Maar een goede animatie video bereikt meer dan dat. Een goede animatie video zorgt namelijk voor een verbinding op emotioneel niveau en zorgt ervoor dat de kijker zich verbonden voelt met je merk. Als een kijker zich tot jouw merk of bedrijf aangetrokken voelt, is het nog maar een klein stapje om van je prospect een klant te maken.

Bedrijven die een product of dienst aanbieden dat erg “serieus” is, schrikken er vaak voor terug om hun animatie al teveel emotie mee te geven. Ze kiezen dan voor een zakelijke en neutrale toon. Hierdoor komt hun animatie professioneel over. Maar een animatie zonder emotie wordt al snel een gortdroge opsomming van feitjes. Kijkers haken dan af. Zonde!

Om een emotionele “klik” te bewerkstelligen hoef je echt geen overdreven personages of wilde Tom en Jerry achtige scénes te gebruiken. Met hele subtiele kneepjes kun je jouw karakters herkenbaarder maken en een emotionele band crëeren.

Gezichtsuitdrukkingen

Wanneer je animatie video’s maakt is het een goed idee om een herkenbaar personage in al je video’s te gebruiken. Deze persoon wordt herkenbaar, helemaal als je speelt met gezichtsuitdrukkingen om emoties weer te geven. Je kijker zal met je personage meeleven.

Uitvergroten

Als je alleen maar feitjes wilt overdragen, had je ook een folder kunnen opstellen met een lijst eigenschappen van je product. Daar heb je geen video voor nodig. Het mooie is juist dat je met video bepaalde dingen kunt uitvergroten. Bijvoorbeeld door in te zoomen, of door een vergrootglas te gebruiken.

Kleurgebruik

Wist je dat ook kleuren kunnen helpen om bepaalde emoties op te roepen? Mensen voelen zich snel aangetrokken tot de primaire en secundaire kleuren. Door die in te zetten, trek je al aandacht. Of wat te denken van een animatie waarin sommige delen in kleur zijn, terwijl de rest in grijstinten? Dat focust de aandacht. En bepaalde kleuren hebben een duidelijke betekenis: rood staat voor warm, blauw voor kou.

Dit zijn slechts drie manieren waarop je jouw animatie video een emotionele lading kunt meegeven die je kijker zal herkennen. Er is echter nog veel meer mogelijk met animatie video. Nieuwsgierig? De animatie specialisten van Donker Media vertellen je graag meer.

Bekijk hoe wij per project te werk gaan

© COPYRIGHT DONKER MEDIA