×

Animaties en SEO

Animatie video’s zijn een krachtige marketingtool. Ze vergroten betrokkenheid en leiden tot conversie. Maar wist je dat ze ook een rol kunnen spelen bij je SEO-beleid? In dit artikel vertellen we hoe animatie video’s je bij jouw SEO (search engine optimalisation) kunnen helpen.

Zonder video geen internet

Om maar met de deur in huis te vallen: zonder video is er geen internet meer. Althans, ruim 33% van al het internetgebruik is video. Het grootste deel van de zakelijke video’s is animatie, omdat animatie flexibel, creatief en kosten-efficiënt is. Met animatie geef je een krachtig visitekaartje af. Dat visitekaartje wordt ook gelezen door zoekmachines, die zien dat je site wordt ondersteund door media content. En hoe meer (en langer) mensen op je site naar animatie-video’s kijken, des te hoger wordt je door de zoekmachines geanimeerd. Zorg dus dat zoveel mogelijk mensen je video te zien krijgen.

Delen leidt tot traffic

Video’s worden veelvuldig gedeeld op social media. Onderzoek onder Facebook gebruikers laat zien dat video ervoor zorgt dat:

  • 39% meer wordt gedeeld
  • 36% meer comments worden geplaatst
  • 56% meer likes worden gegeven Elk van deze acties leidt tot het verder verspreiden van de video, en dus tot meer traffic. En dat vinden de zoekmachines leuk. Blijkbaar, zo redeneren zij, is deze content populair en dus van hoge kwaliteit. Door die hogere ranking krijg je weer meer traffic, wat alleen maar voordelen oplevert.

Conclusie

Een animatie video laten maken leidt dus tot hogere bezoekers- en waarderingscijfers. Internetgebruikers houden van visuele content, zoals animatie video’s, en delen dit graag met hun vrienden. Animatie is dus een belangrijk ingrediënt voor jouw marketingstrategie. Een ingrediënt dat de investering meer dan waard is, gezien de boost die het geeft aan je omzetcijfers.

    Heb je een vraag?

    Wij reageren meestal binnen 1 werkdag op je bericht.