Magazines in de losse verkoop, eens even kijken.
Er worden 200 miljoen tijdschriften uitgezet per jaar waarvan ruim 30 miljoen exemplaren vanuit de losse verkoop worden verkocht.
Het online bereik van magazines wordt steeds groter. Tegelijk blijft het ook belangrijk dat Aldipress zich in haar nieuwe strategie richt op het vergroten van de verkoopkansen van het gedrukte magazine, want iedereen wil immers het beste rendement uit het schap.
We creëren rust en ruimte door een kernassortiment aan te bieden. Dat houdt in dat we aansprekende magazines meer ruimte geven in het schap.
We vereenvoudigen de Supply chain. Aldipress brengt het retourpercentage naar beneden en ontwikkelt een platform voor online nalevering. Zo verminderen we de gereden kilometers.
Deze verandering sluit ook aan bij het onderwerp duurzaamheid waarbij ons algoritme een goede basis is voor de magazines die we brengen naar het schap.
Aldipress gaat van maximaal volume naar maximale waarde in het schap. Dat is precies waar het kernassortiment voor is bedoeld.
Om de impuls aankopen te stimuleren en de categorie aantrekkelijk te houden zorgen we voor rust en stabiliteit in het schap.
Zo zorgen we samen voor een verkoop verhogend schap met een duidelijk doel: een gezond businessmodel waar we nog jaren mee vooruit kunnen.
Aldipress uw gids in magazines.